marți, 22 iulie 2014

Câte luni durează o sarcină în Japonia



22 iulie 2014

Zilele astea mi-am adus aminte de o discuție ca între oameni deștepți pe care am avut-o cu câțiva cetățenii ai țării soarelui răsare prin iarnă. Cineva a întrebat cât durează o sarcină, pentru a putea calcula câte luni au mai rămas pâna la nașterea bebelușului. Eu am răspuns: 9. Japonezul a răspuns: 10. Cum, nu 10? Nu, nu, nu, din câte am învățat eu la biologie, sarcina (la om) durează 9 luni. S-a cerut ajutorul specialiștilor mai în vârstă și mai experimentați într-ale nașterii: 10 luni! 10 luni și 10 zile. 

M-am simțit ca pe o altă planetă. Este imposibil ca bebelușii japonezi să se nască cu o lună mai târziu decât bebelușii din alte țări. Nu avem această conversație!

Cercetând pe internet, am aflat răspunsul. Japonezii calculează începutul sarcinii de la începutul ciclului și nu de la momentul concepției. Asta adaugă ceva zile. Care, într-un final, se sumează la 40 de săptămâni. Care, împărțite la 4 săptămâni (cât durează o lună în ciclul menstrual) dă 10. Firește, noi ăștia mai vestici sau mai nejaponezi, calculăm în luni calendaristice, care au mai mult de 4 săptămâni. Acele zile în plus se scad din lunga perioadă de sarcină japoneză pentru a rezulta cele 9 luni de sarcină nejaponeză pe care le-am învățat noi la școală. Mister rezolvat.

Oricum, momentul ăla când o suită de japonezi înțelepți de vârste înaintate îți explică ca pentru proști că sarcina durează 10 luni, iar tu, cu toate cunoștințele tale din școli și din viață, te simți cretină sau, cel puțin, într-o situație cretină, este greu de descris în cuvinte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu