vineri, 11 aprilie 2014

Țara fără copy-center-uri



11 februarie 2014

Acum, după ce apele și mințile s-au liniștit și limpezit, pot descrie tumultul prin care am trecut cu câtva timp în urmă din cauza faptului că nu aveam unde scoate la imprimată un poster de dimensiuni mari. 

Venită din țara copy-center-urilor, unde există câte unul la fiecare colț de stradă și unde poți imprima orice, pe orice și oricum, la un preț mai mult decât rezonabil, am fost luată prin surprindere (totală și dureroasă) când am realizat că nu am unde să imprim posterul pe care trebuia să îl prezint la o conferință. Spus simplu: în Japonia NU există copy-center-uri. Aviz pentru necunoscători.

Ei bine, aflată la câteva zile distanță de începerea conferinței, cu posterul în format electronic, m-am trezit singură și disperată, pentru că nimeni nu știa să îmi spună unde aș putea să imprim un poster B0 (sau A0 sau A1 sau orice mai mare de A3). Ca să spunem lucrurile exact, în Japonia, lumea scoate chestii la imprimantă sau copie chestii la Convenience Store (Conbini), însă acolo cel mai mare format este A3. 

Bun, am făcut apel la cunoștințele și experiența profului meu coordonator, care mi-a explicat (și el), că în Japonia nu există copy-center-uri unde să te duci și să imprimi formate mari, și că el personal face comandă pe internet. Pe internet, există numeroase companii care oferă servicii de imprimat în diverse forme și mărimi. Singura problemă este timpul (lăsăm prețurile la o parte... de fapt, le lăsăm secret), pentru că o comandă presupune preluarea fișierului pe internet, imprimarea lui și trimiterea lui prin poștă, plus eventualul timp cerut de transferul bancar prin care se face plata (da, mai greu cu cardurile de credit în Japonia...). 

În plus, majoritatea studenților și cercetătorilor japonezi NU imprimă posterele pentru conferințe în format mare, tocmai din cauza costurilor și a inconvenienței. Și-atunci ce fac? Ei bine, imprimă posterul pe foi A4, acasă, și apoi fac puzzle din ele și formează marele poster. 

Eu: PE BUNE???

În cele din urmă, am apelat la o firmă online, care a fost destul de rapidă încât să ajung la conferință cu posterul pe hârtie și nu pe stick sau pe foi A4 (era și asta o ultimă soluție). După cum am mai spus, prețul rămâne secret.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu