marți, 27 mai 2014

De ce fetele japoneze nu poartă cercei



27 mai 2014

Habar n-am avut că o mare parte din fetele japoneze nu au găuri în urechi. Mi-a atras atenția asupra acestui fapt o colegă de la clubul de dans. După spusele ei, cam jumătate din studente nu poartă cercei pentru că nu au găuri în urechi. Iar numărul celor care au găuri în urechi scade și mai mult în cazul fetelor care nu au absolvit încă liceul. Se pare că familiile elevelor care au găuri în urechi sunt suspectate de lipsă de interes și proastă educație. M-a mirat această diferență, gândindu-mă la fetele noastre ale căror urechi sunt găurite înainte să înceapă să vorbească.

Colega mea mi-a explicat că a face găuri în urechi presupune rănirea corpului pe care l-ai primit de la părinți, și de aceea nu este privit cu ochi buni. Un motiv de-a dreptul creștinesc, care nu se aplică în cultura noastră profund creștină, dar funcționează în cultura japoneză. 

Oricum, se pare că mai toți producătorii de bijuterii sunt conștienți de acest fapt, astfel încât creează o mare varietate de cercei cu clipsuri. Poate de aceea nu mi-am dat eu seama că multe colege de la universitate nu au găuri în urechi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu