luni, 10 noiembrie 2014

Dans, dans, dans



11 noiembrie 2014

Săptămâna trecută am participat la o petrecere dansantă organizată de un dansator profesionist. Domni și doamne, ieșiți la pensie de mai mulți sau mai puțini ani, s-au adunat în număr mare pentru petrecerea de dans din fiecare lună. Eu și cu încă vreo câțiva studenți din clubul de dans al universității am fost invitați ca oaspeți de onoare, care să mai întinerească și să mai înveselească atmosfera. 

Pot spune că pentru prima dată după foarte, foarte mult timp, am reușit să mă distrez cu adevărat dansând. Domnii s-au arătat foarte doritori să danseze cu europeanca cu un cap mai înaltă ca ei. Am fost foarte impresionată de calitățile de dansator ale domnilor. Deși nu cunoșteam combinațiile pe care aceștia le dansau, majoritatea erau îndeajuns de buni leaderi încât să mă las condusă fără probleme și să dansez fără să știu ce pas va urma. De fapt, poate asta a fost cea mai distractivă parte a petrecerii: a nu ști la ce să te aștepți de la partener, a fi mereu gata să te lași condusă. Cred că mi-a crescut semnificativ capacitatea de adaptare în dans într-o singură seară.

S-a dansat în special vals lent, slowfox, chacha, rumba și puțină samba. Rareori vals vienez. Valsul vienez nu se prea predă prin cluburile de dans japoneze, și nici jive, nu știu de ce. Nici la clubul de dans al universității nu dansăm vals vienez și jive. Am înțeles că doar dansatorii de clase înalte sunt nevoiți să le danseze în competiții, așa că nu se pune mare accent pe predarea lor. Trist. La noi, jive-ul și valsul vienez sunt dansuri obligatorii începând de la cea mai joasă clasă. 

Nu știu dacă am mai menționat undeva, dar japonezii nu par să considere că după o anumită vârstă, nu se mai cade să faci anumite lucruri. De exemplu, să dansezi. În competiții, am văzut multe perechi peste 50 de ani. Am văzut perechi de domni și doamne la pensie care se pregăteau de competiții, luând lecții particulare de la dansatori profesioniști. Și ce pot să spun? Lăsând vârsta de-o parte, japonezi fiind, toți acești domni și doamne care își petrec timpul învățând dans, sunt foarte, foarte buni dansatori. Pentru că sunt perseverenți și pentru că vor să devină mai buni. Și ce poate stimula mai bine mintea și trupul decât dansul? Mi-ar plăcea ca și românii noștri de-o anumită vârstă să aibă dispoziția și posibilitatea de a-și petrece timpul dansând.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu