luni, 22 decembrie 2014

Afară plouă liniștit



22 decembrie 2014

Am vrut un Crăciun alb, dar trebuie să mă mulțumesc cu o zi albă. Joia trecută a nins. În Shizuoka. Miracol. Dimineața se așternuse un strat subțire și asta a fost de ajuns să mă binedispună.



Din păcate, zilele care au urmat au fost lipsite de zăpadă. Dar nu și de ploaie.

În ultimele săptămâni, a plouat puternic cel puțin de două ori. Îndeajuns de puternic încât să mă ude cu pelerina mea de ploaie cu tot. Ajunsă acasă am fost nevoită să îmi usuc cizmele cu foehnul, și am râs de una singură. Ironică situație. În mijlocul iernii, îmi usuc cizmele, paltonul și mănușile udate de ploaie.

5 comentarii:

  1. Citez din Eminescu: Afara ploua linistit / Și-n sobă arde focul.

    Ai soba cu lemne? Daca nu ai, fa-ți rost de una, ca e tare fain sa stai la foc și sa te incalzesti.

    Ți-am vazut bradul. E minunat!!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sau e din Alecsandri: De fapt primul vers suna: Afara ninge liniștit :))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Am gasit. Versurile sunt de Coșbuc. Am gasit si varianta macabra a poeziei lui Coșbuc :)))) Ia si citeste:

    Afara-i frig si e-nnorat
    In soba arde mama
    De lustra tata-i spanzurat
    Iar eu ma tai cu lama
    Pe jos stau fratii mei intinsi
    Sunt morti de-o saptamana
    In putrefactie au intrat
    Si nimeni nu-i aduna!
    Si sora-mea cu ochiul scos
    Se zbate intr-o lada
    Alt frate e intins pe jos
    Si-n spate are o barda

    Nevasta-mea atarna greu
    De-o craca din gradina
    Si-o cioara ii ciugileste fin
    Din inima si splina.

    In frigider in pungi de-un kil’
    Sta relaxat bunicul
    Iar din bunica au mai ramas
    Un deget si buricul.

    Unchiul Matei sta in extaz
    Cu ochii in carniza
    Cu un picior in aragaz
    Si cu degetele-i in priza.

    Copii mei au inghetat
    Cu gatul rupt in strada
    Privind cu ochii lor sticlosi
    Macelul din ograda.

    Vecinii mi-au incremenit
    In sticle de ventuze,
    Am diseara musafiri
    Si ma tot ling pe buze.

    Dormi puiul tatii, somn usor,
    Caci tata se gazeaza
    Iti taie gatul cu-n topor
    Si apoi te impaiaza.

    Iar tu, iubita mea, sa stai
    Taiata fin in doua
    Sa-ti scot inima cu-n pai
    Si s-o consum cu oua.

    RăspundețiȘtergere
  4. Și un ultim comentariu. Dacă te consolează: nici la Iași nu a nins și nu ninge (linistit).

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa pun si poezia originală.

    George Coșbuc, În seara de Ajun

    Afară ninge liniștit,
    În casă arde focul;
    Iar noi pe lânga mama stând,
    Demult uitarăm jocul.

    E noapte, patul e făcut,
    Dar cine să se culce?
    Când mama spune de Iisus
    Cu glasul rar și dulce.

    Cum s-a născut Hristos în frig,
    În ieslea cea săracă,
    Cum boul peste el sufla
    Căldură ca să-i facă.

    Cum au venit la ieslea lui
    Păstorii de la stână
    Și îngerii cântând din cer,
    Cu flori de măr în mână.

    RăspundețiȘtergere